Kdo vychovává v současnosti studenta na konkrétní pracovní pozici, páchá na něm zločin, tvrdí ředitel Smíchovské střední průmyslové školy Radko Sáblík. Navrhuje, aby se obsah učiva zredukoval pouze na 50 procent.

Školy podle ředitele Sáblíka doposud nedokázaly vytřídit hutný základ učiva, aby se mohl více rozvíjet. Kdyby se snížil pouze na polovinu a procvičoval v praxi, dosáhlo by se většího efektu, je přesvědčen. 


Sáblík je kromě své pedagogické činnosti také místostarostou Mníšku pod Brdy za ODS. V roce 2018 vydal knihu Učit jde i jinak aneb školství je jak stařenka o holi, kde shrnuje svoje úvahy a vize o školství. Je také spoluautorem Strategie 2030+, dokumentu o rozvoji školství a jeho modernizaci pro dalších deset let, který letos v říjnu schválila vláda.
Co obsahuje a proč ho překvapil vstřícný přístup ministra školství Roberta Plagy i jeho týmu? Nejen to se dozvíte ve video rozhovoru.