Ministerstvo školství vyzvalo školy k tomu, aby výsledky žáků za první pololetí nehodnotily známkami, nýbrž slovně. Až se žáci vrátí do škol, neměli by je podle ministra školství Roberta Plagy učitelé slepě známkovat, ale dát jim čas na adaptaci. Řekl to v rozhovoru pro Profesní interpelace, které z Mediálního domu Preslova živě vysílá Učitelská platforma.

Ministr připomněl, že české školství je v současnosti už v jiné situaci než na jaře, kdy se s distanční výukou pohybovalo v legislativním vakuu. V létě byla uzákoněna na úroveň prezenční včetně hodnocení. 

Plaga také nechce školám podle svých slov nic přikazovat, protože by se s různými nařízeními nemusely ztotožnit.

“Podle mě je správná pozitivní motivace. Když si vezmu konkrétní signál, a jsem přesvědčen, že ministerstvo to skutečně teď dělá, tak vyzýváme k formativnímu hodnocení. Vyzýváme k tomu a doporučujeme, aby po návratu do škol se slepě neznámkovalo, aby tam byl nějaký adaptační čas,” řekl Plaga.

Rozhovor nabídne také odpovědi ministra na zvyšování platů učitelům a jejich motivaci pracovat ve školství, modernizaci školství a Strategii 2030+, zvyšování kvality vzdělávání a podobu maturit, která se do pěti let podle Plagy změní. Podívejte se na video.