Organizátoři pražského inovačního maratonu #NakopniPrahu vybrali z celkových 55 přihlášených týmů 43 nejlepších a přizvali je do soutěže. Vybrané týmy nejen mladých inovátorů se sejdou tento pátek 12. února na virtuálním programu „Nalejvárna“, který bude živě přístupný na stránkách www.nakopniprahu.cz. Tady se detailně seznámí s letošními výzvami, průběhem inovačního maratonu a s mentory. 

Druhý ročník Pražského inovačního maratonu spustil primátor hl. města Prahy Zdeněk Hřib v polovině prosince. Cílem soutěže je vymyslet a rozvinout projekty, které pomocí technologií nebo inovativních řešení zlepší život Pražanů, a současně se můžou rychle realizovat. Za pomoci mentorů by měli soutěžící během čtyř měsíců vymyslet a v detailu rozpracovat návrh na řešení v rámci jedné ze zadaných oblastí. Vítězná řešení získají finanční podporu v celkové výši 100 000 Kč a pomoc s realizací vzniklého nápadu, včetně další finanční podpory. 

Celkem se do projektu přihlásilo 55 soutěžících týmů, ze kterých organizátoři vybrali 43 nejlepších. Dvou- až pětičlenné týmy se sejdou tento pátek na „Nalejvárně“, kde se detailně seznámí s výzvami a průběhem letošního ročníku. Letos se vzhledem k pandemické situaci setkání uskuteční virtuálně, prostřednictvím online akce přístupné na stránkách www.nakopniprahu.cz. Do akce se také zapojilo celkem 35 odborníků z různých oblastní městské správy, univerzit, městského plánování, ale i komerční sféry, kteří budou s účastníky projekty konzultovat. 

„Považuju za skvělý signál, že akce zaujala ve srovnání s prvním ročníkem ještě víc nejen mladých lidí ze širokého spektra oborů, kterým zaleží na kvalitě života v naší metropoli. Těší mě, že chtějí město zlepšovat,“ říká primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib. A dodává: „Přihlásil se skutečně vysoký počet kvalitních týmů. Vzhledem k tomu, že se akce kvůli pandemii koná v online prostředí, řekli jsme si, že se zařídíme podle hesla: všechno zlé je k něčemu dobré. Protože nejsme omezeni místem, přizvali jsme letos do soutěže téměř dvojnásobný počet účastníků.“

Matej Šandor, místopředseda představenstva městské společnosti Operátor ICT dodává: „OICT usiluje o neustálý rozvoj, lepší kvalitu života obyvatel Prahy a efektivní využívání dat i energií. To vše pomocí těch nejmodernějších nástrojů a technologií. To je i společný cíl, který nás pojí s přihlášenými, měnit metropoli tak, aby se stávala co nejpříjemnějším místem pro život.“

Nalejvárna Pražského informačního maratonu se koná v pátek 12. února 2021 od 9:30 na www.nakopniprahu.cz.

Vybrané týmy představí své nápady 9. dubna na semifinále. Poté budou za pomoci mentorů a odborníků pracovat na prototypu řešení, které odprezentují během května nebo června při slavnostním finále. Vítězná řešení získají finanční podporu v celkové výši 100 000 Kč a pomoc s realizací vzniklého nápadu. 

Další informace o pražském inovačním maratonu a jeho výzvách jsou k dispozici ZDE

O projektu #NakopniPrahu

Pražský inovační maraton II alias #NakopniPrahu je veřejná soutěž pro týmy inovátorů, jejichž úkolem je vymyslet a v detailu rozpracovat návrh řešení vybraných osmi výzev pro zlepšení života v Praze. Maraton byl v polovině prosince 2020 a vyhlášení vítězných projektů určených k realizaci se uskuteční v květnu nebo červnu 2021. Pořadatelé maratonu jsou Magistrát hlavního města Prahy a Operátor ICT a. s., kteří organizací pověřili společnost Insane Business Ideas s.r.o. Více informací najdete na www.nakopniprahu.cz