Řečníci odborné konference o informačních a komunikačních technologiích ve školství představí způsoby, jakými lze vzdělávat děti na základních a středních školách i univerzitách na dálku co nejefektivněji. Poukáží také na nejčastější problémy a jak je řešit, i příležitosti, z nichž lze čerpat do budoucna. Akce se uskuteční online a registrovat se můžete zcela zdarma.

Mluvit se bude o využití nástrojů online výuky, jejich nastavení a propojení, o IT správě a potřebném hardwarovém a softwarovém vybavení i internetovém připojení. Dalším tématem budou informační a redakční systémy a systémy pro plánování rozvrhů pro školy, studenty (a rodiče), jejich zabezpečení a nové možnosti interaktivní výuky, digitální vzdělávací materiály a využití informačních technologií při experimentech. Opomenuto nebude ani důležité téma kybernetické bezpečnosti.

Kdy: 25. března 2021 od 9 do 13 hodin

Kde: online

Hlavní témata konference jsou:

  • Jak dále čelit bariérám online vzdělávání a ověřování znalostí studentů.
  • Výuka přes internet – v hlavní roli software a rychlost internetu.
  • Dokážou technologie (AI) pomoci se zapojením a udržením pozornosti studentů na dálku?
  • Strategie digitalizace vzdělávání do roku 2020 je za námi. Co bude dál?
  • Aktivity IROP 2021–2027 – investice do vzdělávací infrastruktury.
  • Informační a redakční systémy a systémy pro plánování rozvrhů pro školy, studenty (a rodiče) a jejich zabezpečení.
  • Sociální sítě, kybernetická bezpečnost a kyberšikana.
  • Nejčastější právní přešlapy při online výuce.

Zkušenosti vysokoškoláků s umělou inteligencí přinese Jamie Pitchforth z Juniper Networks. Ukáže, jak mohou univerzity držet krok s očekáváním studentů i jak mohou využít poznatky o chování a zájmech studentů k přizpůsobení svých služeb a zlepšování zkušenosti uživatelů.

Distanční výuka a sociální izolace ještě více připoutaly děti a mládež k displejům a k internetu. Znamená to i vyšší rizika z hlediska online bezpečnosti? Má rodič vůbec ještě šanci kontrolovat pohyb dítěte v online prostředí, a pokud ano, jaké nástroje může použít? Na to zodpoví Jiří Palyza z Národního centra bezpečnějšího internetu.

V České republice se po 17 letech aktualizuje obsah a pojetí informatiky pro základní vzdělání. Příspěvek Jaroslava Faltýna z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy přinese informace o celém projektu, o jeho připravenosti, aktuálním stavu a o dalších krocích zaměřených na rozvoj vzdělávání v České republice.

Víte, jak (ne)smíte používat cizí díla ve výuce? Můžete studentům pouštět filmy z Netflixu? Smíte požadovat zapnuté kamery při online výuce? Jak je to s nahrávkami výuky? A co když se fotky učitele ocitnou proti jeho vůli na sociálních sítích? Časté legislativní nesrovnalosti v oblasti online výuky vysvětlí stručně a bez paragrafů advokátka Petra Dolejšová.

Sociální sítě představují neodmyslitelnou součást života dnešních „kyberdětí“. Jan Kolouch z CESNET představí projekty, které se zabývaly zranitelností dětí na sociálních sítích, a zaměří se na problematiku kyberšikany, jejích projevů a dopadů.

10. ročník konference ICT ve školství přinese užitečné informace všem specialistům a metodikům na ICT, vedoucím i odborným pedagogickým pracovníkům, vzdělávacím institucím, dodavatelům ICT technologií a poskytovatelům ICT služeb, ale i představitelům státní správy a samosprávy a všem představitelům univerzit a odborné veřejnosti. Sejdeme se 25. března v 9 hodin. Registrovat na akci můžete na stránkách konference a to zcela zdarma:

Registrace na akci ICT ve školství 2021 – Tuesday.cz>>